Site icon Hetman News

Дослідження: Джерело нітратів у питній воді суттєво впливає на ризик розвитку деменції

жінка наливає пляшку із водою на вулиці

Спільне дослідження Університету Едіт Коуен та Датського інституту досліджень раку свідчить, що джерело нітратів у харчуванні людини істотно впливає на ризик розвитку деменції. Вчені протягом 27 років спостерігали за більше ніж 54 000 дорослих мешканців Данії, аналізуючи споживання нітратів і нітритів з різних джерел, повідомляє nv.ua з посиланням на dx.doi.org.


Результати дослідження виявили вражаючий контраст: рослинні нітрати знижують ризик деменції, тоді як речовини з продуктів тваринного походження, обробленого м’яса та питної води — підвищують його.


Доцент Кетрін Бондонно пояснила, що захисний ефект овочів пов’язаний з наявністю в них вітамінів і антиоксидантів. Вони допомагають нітратам перетворюватися на корисний оксид азоту і блокують утворення шкідливих для мозку N-нітрозамінів. Натомість у воді та червоному м’ясі таких антиоксидантів немає, а гемове залізо у м’ясних продуктах лише прискорює синтез канцерогенів.


Для захисту мозку вчені рекомендують споживати більше зелені — позитивний ефект дає навіть одна чашка молодого шпинату на день.


У рамках проєкту вперше виявили зв’язок між деменцією та водопровідною водою. Показники захворюваності були вищими навіть у тих учасників, які вживали воду з концентрацією нітратів суттєво нижче за дозволені норми. У Данії та ЄС ліміт становить 50 мг/л, однак автори зафіксували підвищений ризик уже при вмісті всього 5 мг/л.


Незважаючи на це, дослідники зазначають, що індивідуальний ризик є мінімальним, а звичайна вода набагато корисніша за соки чи газовані напої. Утім, регуляторним органам рекомендують переглянути діючі стандарти безпеки.

Exit mobile version